دوندگان دو ماراتن باید در فواصل کوتاه زمانی آب بدنشان را تأمین کنند
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

دوندگان دو ماراتن باید در فواصل کوتاه زمانی آب بدنشان را تأمین کنند

دوندگانی که در دوی فوق ماراتون شرکت می کنند بیشترین میزان کم آبی بدنشان در 8 ساعت اول مسابقه اتفاق می افتد . این تحقیق با توجه به اهمیت آبرسانی به بدن در فواصل کوتاه زمانی انجام شده است .
مسابقات فوق ماراتن در هرجایی که برگزار شوند ،معمولاً 12 تا 24 ساعت به طول می انجامند و اگر چه دوندگان فرصت استراحت دارند و می توانند در هنگام نیاز بخورند و بیاشامند ،اما در معرض خطر بالای کم آبی جدی بدن قرار دارند .
در مطالعه جدید ، محققان تایوانی به طور مکرر 52 نفر از دوندگان فوق ماراتن را در طول زمان مسابقه وزن کشی کردند که مدت زمان این مسابقات 12 یا 24 بود .
آنها به این نتیجه رسیدند که در حالت میانگین ، دوندگانی که در مسابقات ماراتن 12 ساعته حضور می یابند تقریباً سه درصد از وزن بدن خود را از دست می دهند . در مسابقات ماراتن 24 ساعته ، وزن میانگین از دست رفته در حدود 5 درصد از وزن بدن را شامل می شود . این نتایج در نشریه کلینیکی پزشکی ورزشی به چاپ رسیده است .
برطبق تحقیقات انجام شده به سرپرستی دکتر وی – فونگ کاو در بیمارستان نظامی تایپه ، در هر دوگروه ، بیشترین مقدار کاهش آب بدن در 8 ساعت اولیه مسابقه اتفاق می افتد که سریعترین تغییرات در مقدار وزن بدن هم در چهار ساعت اول مسابقه رخ می دهد .
همچنین در دوندگان ماراتن 24 ساعته ، دومین روند کاهش وزن در بدن بین ساعات شانزدهم و بیستم مسابقه اتفاق می افتد .
برطبق نتایج بدست آمده از تحقیقات گروه دکتر کاو ، دوندگان فوق ماراتن در صورتیکه بخواهند از کاهش وزن بسیار سریع جلوگیری کنند باید بیشترین توجه خود را معطوف به تامین آب بدن در ساعات اولیه مسابقه نمایند .
از دست دادن وزن بدن حتی به میزان یک درصد در نتیجه بی آبی ، می تواند ریتم طبیعی عملکرد قلبی عروقی و تنظیم دمای بدن را برهم بزند .
محققان می گویند : از اینرو برای حفظ وزن بدن ، جذب مایعات باید به میزان مطلوب در 8 ساعت اولیه مسابقات ، هم در مسابقات 12 ساعته و هم در مسابقات 24 ساعته ، و همچنین در ساعات بین شانزدهم و بیستم مسابقات 24 ساعته صورت بگیرد .
اما دوندگان ماراتن باید مراقب جذب بیش از حد آب هم باشند زیرا این امر می تواند منجر به بروز وضعیت بالقوه خطرناکی با نام هیپوناترمی ( آب گرفتگی شکم ) شود . این عارضه هنگامی رخ می دهد که سطح سدیم در خون بسیار پایین می آید ؛ که این امر باعث بروز علائم نسبتاً خفیف همچون انقباض عضلانی و تهوع می گردد ، موارد خطرناک تر می تواند باعث بروز گیجی ، حمله قلبی یا مغزی و حتی مرگ شود .
محققان توصیه می کنند که ورزشکاران فوق استقامتی هم در معرض بروز خطر هیپوناترمی قرار دارند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 544
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 552
بازدید ماه : 2497
بازدید کل : 642860
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل